man

Uitvoerend bezig zijn is goed voor een HR-adviseur

Vorige week sprak ik een teamleider HR. Hij maakte zich zorgen of zijn HR-adviseurs niet veel te uitvoerend bezig zijn. Op mijn vraag of hij een voorbeeld kon noemen, vertelde hij dat één van de adviseurs bezig was met het schrijven van een notitie voor de manager. Althans, een deel van de notitie. De manager […]

Continue Reading
gelukkige medewerkers

Hoe gelukkig zijn medewerkers op het werk?

Werken is belangrijk in onze maatschappij. Werken zorgt voor structuur in je leven, voor sociale contacten en voor zelfontplooiing. Door te werken lever je een bijdrage aan de organisatie en de wereld en daar krijg je salaris voor terug. Werken is ook belangrijk voor je positie in de samenleving, want als je iemand voor het […]

Continue Reading
HR business partner

3 tips om aansluiting te krijgen bij de business

Veel van mijn klanten, de HR-managers, worstelen met het krijgen van aansluiting bij de business. Ze doen elke dag hun best om de vragen van de lijnmanager te beantwoorden. Over alle mogelijke onderwerpen. Toch hebben ze niet het idee dat ze aansluiten bij het probleem waar de manager mee worstelt. En jij? Heb jij aansluiting bij […]

Continue Reading
know like trust

Bij strategische vraagstukken is vertrouwen essentieel.

Heb je net ontzettend je best gedaan om de manager te helpen om een probleem op te lossen, krijg je van hem nauwelijks waardering voor je advies en erkenning voor het harde werken. Denk je dan ook bij jezelf: barst maar, de volgende keer los je maar lekker je eigen probleem op. De manager is […]

Continue Reading
waarzegger

Ben jij helderziende?

‘Kun je me helpen met de ontwikkeling van mijn team? Ik wil graag met je bespreken welke kant we op moeten, wat dat vraagt van de medewerkers en hoe we dat realiseren. Kun je me daarbij helpen?’ Als jij zo’n verzoek krijgt van de manager, denk je dan: ‘O nee, dat kan ik niet, want […]

Continue Reading
helpen

Waar kan ik jou mee helpen?

De afgelopen jaren ben ik veel HR-professionals tegen gekomen die moeite hebben met strategisch adviseren. Het lukt hen niet om business partner van de manager te worden. En dat is ontzettend jammer. Elke keer bedenk ik me weer dat HRM het verschil kan maken. Een organisatie kan realiseren, waar je met plezier naar het werk […]

Continue Reading
agent-callcenter

Wat vinden ze van de service van de afdeling HRM?

Vorige week had ik te maken met twee problemen die alleen op te lossen waren door contact op te nemen met de klantenservice van die bedrijven. Dat leverde twee verschillende ervaringen op. Een positieve en een negatieve. Bij de afdeling HRM komen ook dagelijks vragen en problemen binnen. Welke ervaring hebben managers en medewerkers met […]

Continue Reading

Website gerealiseerd door Webalist B.V.